Dr. Remigijus Venckus.
Nuo rugsėjo 20 d. iki spalio 8 d. Vilniuje, Pylimo galerijoje, bus eksponuojama Ramūno Dagio tapybos paroda „Prisilietimai“. Parodos atidarymas rugsėjo 20 d. 17 val.
Ramūnas Dagys apie save:
Gimiau Radviliškyje 1966 m. 1984–1991m. studijavau ir baigiau tuometinį Šiaulių pedagoginį institutą (dabar Šiaulių universitetas), braižybos, dailės ir darbų specialybę. Baigiamasis darbas – aliejinė tapyba „Stanislovas išėjo“ (vad. prof. V.Gečas). Nuo 1991 m. dirbu mokytoju Radviliškio dailės mokykloje. Kitu laiku užsiimu kūryba. Patinka aliejinės tapybos improvizacijos, kartais lipdau iš šamoto, molio. Neabejingas esu medžiui, akmeniui, metalui. Mėgstu fotografuoti. Intensyviai dalyvauju pleneruose, parodose. Lietuvos dailininkų sąjungos narys nuo 2009 m.
Neįformintas Ramūno Dagio tapybos džiazas
Ramūno Dagio kūriniai atveria svarbiausią tapybos pusę – spalvų žaismą. Spalva paneigia formos svarbą. Išsiliedama ne tik išbarsto savo neaprėpiamas ženklines reikšmes, bet ir priskiria sau formos vaidmenį. Būtent dėl to spalva sugeba tapti jausmo išraiška.
Ramūnas tikslingai išbarsto ženklus. Pavadinimai tik santykinai padeda surinkti prasmes. Žodis džiazavimas gali tapti raktu į kūrinių prasmę. Džiazavimas yra malonumo aktas, todėl negalima bandyti kūrinių suprasti statiškai. Reikia atverti savo, kaip žiūrėtojo ir kūrinio erdvės santykio perspektyvas. Dabartį sieti su praeitimi ir gal tada aptikti bendrą kūrinio atvirumą.
Ypatingą reikšmę menininko kūryboje užima sakraliniai ženklai. Žemės didybė atskleidžiama tik jos paviršiuje sukurtų konstruktų, tarsi civilizacijų nuolaužų, užuominomis. Čia svarbiausia pagarba savo prigimčiai ir savo šaknims. Prigimtis, kad ir kaip būtų slepiama, vis tiek išlieka prigimtimi. Tuo tarpu šaknys kartais užmirštamos ar paminamos. Tačiau autoriui jos egzistuoja kaip trapūs sakralizuoti empiriniai ženklai, išsiliejantys horizonto toliuose, todėl žiūros taškai nereglamentuoti. Galima matyti daugiau nei vieną objektą. Čia lieka neaiškus objekto šešėlis ar kontūras. Daiktas miršta nepradėjęs gyventi. Tapybos neįforminime tarsi atsiskleidžiama tikroji paradoksali daikto būtis.
Publikacijos nuoroda
Venckus, R. (2008). Neįformintos Ramūno Dagio tapybos džiazas: Autorinis menininko Ramūno Dagio rankų darbo leidinys. Prieiga internetu: http://kamane.lt/lit/Naujienos/Daile/Ramuno-Dagio-tapybos-paroda-Prisilietimai (žiūrėta 2009-07-20).
Originalo kopija
Rekomenduojame skaityti
Kiti straipsniai DAILĖS tema
Tapyba į gyvenimą įneša chaoso, o gyvenimas chaosą grąžina į tapybą
Tapyba į gyvenimą įneša chaoso, o gyvenimas chaosą grąžina į tapybą Prof. dr. Remigijus Venckus Anksčiau „Kultūros kirtis“ rubrikoje publikuotas straipsnis skaitytojus supažindino su šiuolaikine tapybos kūrėja Zita Virginija Jusevičiūte-Tarasevičiene, kuri...
Abstrakčios tapybos žaismas
Abstrakčios tapybos žaismas Prof. dr. Remigijus Venckus Kviečiame skaityti rubrikos „Kultūros kirtis“ autoriaus Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesoriaus dr. Remigijaus Venckaus straipsnį...
Mokslo ir meno dialoguose
Mokslo ir meno dialoguose Prof. dr. Remigijus Venckus Kviečiame skaityti Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesoriaus, medijų menininko ir kritiko dr. Remigijaus Venckaus pokalbį su...
Menininkas kaip mediumas, kuriantis asmeninę mitologiją
Menininkas kaip mediumas, kuriantis asmeninę mitologiją Prof. dr. Remigijus Venckus Rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesorius dr. Remigijus Venckus 2018...
Dailininkas Laimonas Šmergelis
Dailininkas Laimonas Šmergelis Prof. dr. Remigijus Venckus Kviečiame skaityti rubrikos „Kultūros kirtis“ autoriaus Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesoriaus dr. Remigijaus Venckaus...
Minčių skaitymo vizualiniai išgyvenimai
Dr. Remigijus Venckus. Kaunietė dailininkė Rita Rimšienė (g. 1959, Kaunas), pagal išsilavinimą yra inžinierė-technologė (bakalauras) ir verslo administratorė (magistras), prieš devynis metus tapybos pradėjo mokytis pas Vytautą Kusą ir Antaną Obcarską. Šiandien...
J. Rancevienė: kūrėjo laimė – tai žmogaus branda, kai nebemeluoji sau ir aplinkiniams
Dr. Remigijus Venckus. Rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesorius dr. Remigijus Venckus dalijasi su dailininke iš Kauno Jurtgita Ranceviene plėtotu puikiu dialogu...
Du Šagalai
Dr. Remigijus Venckus. Rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius Vilniaus Gedimino technikos universiteto Fundamentinių mokslų fakulteto Grafinių sistemų katedros profesorius dr. Remigijus Venckus ne tik pats rengia meno parodas, bet ir rašo apie įvairius meno renginius. Šį...
Kultūros kirtis. Fotografijos ir tapybos dialogas
Dr. Remigijus Venckus. Rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjas doc. dr. Remigijus Venckus yra pripažinęs, kad vienas iš asmenų pastūmėjusių kurt fotografiją buvo...
Kai rankos pradeda niežtėti…
Dr. Remigijus Venckus. Šiandien meno ir kultūros žmonės dažnai diskutuoja apie technologijomis grįstą medijų meną, kurio naujoves taip pat seka rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto pramogų...