Naujienų portalo Delfi žurnalistai kalbina dr. Remigijų Venckų.

Rugsėjo 10 – 13 d. Šiaulių miestas šventė gimtadienį ir kaip dera tikrai šventei į miestą grįžo po Lietuvą ir visą pasaulį išsibarstę Šiauliečiai. Pirmąją miesto gimtadienio šventimo dieną (rugsėjo 10 d.) 18 val. „Laiptų galerijoje“ (Žemaitės g.83, Šiauliai) atidaryta gerai žinomo, iš Šiaulių miesto kilusio medijų menininko, dėstytojo ir kritiko doc. dr. Remigijaus Venckaus paroda (kūrinius apžiūrėti parodoje bus galima iki rugsėjo 30 d.). Šiuo metu autorius gyvena Vilniuje ir yra Kazimiero Simonavičiaus universiteto Kūrybos visuomenės ir ekonomikos instituto direktorius. Interviu – apie jo parodą „Amnezija. Šiauliai – Berlynas“ – naujienų portale DELFI.

Dr. Remigijus Venckus ir žurnalistė Romualda Urbonavičiūtė. Laiptų galerijos nuotr.

– Gyvenate Vilniuje, vadovaujate vienam stambiausių Kazimiero Simonavičiaus universiteto struktūriniam padaliniui, daug dėstote įvairiuose Lietuvos universitetuose, rengiate autorines parodas ir dalyvaujate grupiniuose pasirodymuose, sakykite, kaip šioje gausoje darbų randate laiko dalyvauti Šiaulių miesto dienose?

– Kaip ir dauguma šiuolaikinių žmonių, panašiai ir aš, esu labai nelokalus. Mokslinio darbo ir kūrybos tikslams dera labiau susikaupti ir save tarytum įvaryti į streso situaciją. Susikaupimo reikia ir tam, kad atmetus visas galimybes nepalikti darbinės aplinkos, būtų įmanoma atvykti į ankstesnę vietą, kur anksčiau gyvenau. Tačiau turiu pastebėti, kad Šiauliai mano atmintyje niekada neišsitrins. Aš esu gimęs Šiauliuose. Čia prabėgo mano nuostabios vasaros senelių namuose, čia mokiausiai dailės ir susidomėjau skaitmeninėmis technologijos, čia prasidėjo manasis meno kritiko kelias. Laiko grįžimui aš visada randu mintimis: prisimenu savo artimuosius, kurie čia gyveno ir su kuriais patyriau nuostabių akimirkų, prisimenu savo studijas ir savo negrabius pirmuosius žingsnius, nedrąsiai žengtus vizualaus meno grindiniu. Tad neišsižadėdamas savo šaknų, savo praeities, kuri mane sukūrė, aš šiandien, miesto gimtadienio proga rengiu autorinę parodą ir atiduodu pagarbą praeičiai.

– Ar intriguojančiame parodos pavadinime „Amnezija. Šiauliai – Berlynas“ taip pat yra kažkas, ką galėtume įvardinti pagarbos atidavimu miestui?

– Ir taip, ir ne. Kadangi pavadinime skamba žodis Šiauliai, tad tikėtina, jog parodos lankytojai tikisi Šiaulių ir Berlyno urbanistinio peizažo sugretinimo. Tačiau aš specialiai nuviliu savo žiūrovą. Parodoje nėra nieko atpažįstamo.

Iš Šiaulių pirmą kartą išvykau į Berlyną. Po to grįžau į Šiaulius ir vėl po kurio laiko išvykau. Berlynas – tai miestas, kuriame norėčiau ateityje gyventi, kurti ir dirbti mėgstamą darbą, Šiauliai – tai miestas, kuriame pradėjau įdomiai gyventi, kurti ir dirbti mėgstamą darbą. Tad toks keistas, labai asmeninis ryšys tvyro tarp šių, man labai artimų miestų. Nors šis ryšys įvaizdintas mano kūriniuose, tačiau jis nėra aiškiai suprantamas. Atrodo, kad jis lyg sutrūkinėjęs, nes mano niūriose fotografijose įsispraudžia kažkokia keista lietuviška elegija. Tad forma suvienija atstumą, kuris parodos pavadinime ženklinamas brūkšniu. Beje, naujoje kūrinių kolekcijoje nuosekliai tęsiu prieš trejus metus pradėtą fotoeksperimentą, kurio visus rezultatus vienija pavadinimas „Amnezija“.

– Jūsų meno parodos jau kelis metus ženklinamos prierašu „Amnezija“. Kaip ši sąvoka atsirado Jūsų kūryboje ir kaip ją suvokia žiūrovas?

– Aš labai daug eksperimentuoju su skaitmeninio ir analoginio vaizdo technologijomis. Kartais man pačiam atrodo, kad jas naudoju taip jog galiausiai visas priemones tiesiog sugadinu. Jau ne vieną skenerį, spausdintuvą ir kompiuterį pasmerkiau myriop. 2013 m. pradėjau raustis savo fotografijų archyve. Peržiūrėjau net tas nuotraukas, kurios darytos dar man būnant 16 – 17 metų. Radau labai įvairių ir be galo įdomių fotofragmentų. Žiūrėjau į kai kurias nuotraukas ir pradėjau prisiminti tuos dalykus, kuriuos maniau esąs pamiršęs. Pagalvojau – akimirkos nuostabios, bet jos grimzta užmarštin ir man tenka išgyventi ilgesį to, ko jau nebebus. Tuomet dar stipriau pagalvojau – Viešpatie, kaip baisu, kai užmirštu nuostabius dalykus ir kokia galinga yra fotografijos priemonė, leidžianti išsaugoti nors dalelytę prisiminimų. Nuo 2013 m. man ir kilo idėja visas kuriamas fotografijas, jų ciklus susieti papildomu pavadinimu („Amnezijos filmas“), rašomu po kiekvienu atspaudu. „Amnezijos filmas“ – reiškia ir juostą, ir kino bei videofilmą. Aš bandau žiūrovą priversti ne tik mąstyti apie praeitį, bet ir įsivaizduoti judėjimą.

– Kodėl eksperimentuojate skaitmeninėmis ir analoginėmis technologijomis, juk šiais laikais yra pakankamai gerų priemonių, leidžiančių greitai pasiekti fotografijos kokybę?

– Eksperimentuodamas vaizdo technologijomis aš tiriu vaizdo kaip atminties archyvo fenomeną. Jungdamas analoginę ir skaitmeninę fotografiją, išbandydamas skirtingas skaitmeninio vaizdo apdorojimo technologijas formuoju savitą stilių. Nuosekliai kurdamas ieškau savosios medijų kalbos, absoliučios formos ir turinio dermės, nors žinau, kad ji yra visiškai neįmanoma. Kai kuriose nuotraukose, pavadintose „Potsdamer Platz“, naudodamas grafiniam dizainui būdingą grafinę raišką, ieškau fotografinio atvaizdo, judėjimo ir architektūrinio brėžinio dermės. Tad parodoje iš tikro pristatomas visiškai naujas mano kūrybos posūkis. Čia paveikslo tradiciją atitinkanti forma persilieja su architektūrinį brėžinį primenančia grafika. Vaizdo technologijose diegdamas eksperimentus aš paskatinu permąstyti nusitrynusias, demarkacines fotografijos ribas ir kiekvieną kartą tas ribas dar kartą nutrinu. Tikriausiai dėl to mano paroda sėkminga, kad kiekvieną kartą eksponuoju kitaip ir visai ką kitą. Visiškai kitokia Berlyno tematika paroda buvo eksponuota Panevėžio fotografijos galerijoje, kurioje vos tilpo žiūrovai, dar kitokia – LR ambasadoje Berlyne, kurioje lankėsi net medikai, politikai ir sugužėjo visas Geothe’s institutas.

– Jūsų visose iki šios surengtose parodose „Laiptų galerijoje“ apsilanko labai daug žiūrovų. Kaip manote, kodėl?

– Taip nutinka todėl, kad visi mane atpažįsta kaip aktyvų kultūros gyvenimo dalyvį. Jų pažintis su manimi tęsiasi nuo to laiko kai aš gyvenau Šiauliuose. Anksčiau mano parodų atidarymai sulaukdavo mažiausiai pusšimtį lankytojų. Šiauliuose – tai iš ties didelis skaičius. Dažniausiai apie mano grįžimą į gimtinę visi sužino iš reklamos, tačiau aš pats dažnai sugrįžtumintimis, nors Šiauliai į mane jau niekada nebegrįš.

– Šiandien sugrįžęs į Šiaulius, gal galėtumėte palinkėti ko nors tauraus miesto gimtadienio proga?

– Linkiu Šiauliams artėti prie Berlyno, kuris nuo pat pirmo apsilankymo sužavėjo mane kultūrinių erdvių gausa, idealia tvarka ir pagarba meno kūrėjui bei žmogaus teisių puoselėjimu. Linkėčiau, kad visada grįždamas į savo gimtinę matyčiau Šiaulius virstant vis labiau panašius į Berlyną, t. y. tampant mano komforto zona, kur kultūrinis fonas atitinka laisvo žmogaus mąstymo kryptį ir dvasinį beribiškumą.

– Kokie Jūsų artimiausi kūrybiniai, moksliniai ir karjeros planai?

– Atsakydamas į šį klausimą turėčiau konstatuoti, kad tikriausiai daug kam pasirodysiu karjeristas. Mano planuose kūrybiškas darbas Kazimiero Simonavičiaus universitete ir akademiškai disciplinuota meninė kūryba. Siekiu kiek įmanoma darniau ir demokratiškiau vadovauti Universiteto padaliniui – Kūrybos visuomenės ir ekonomikos institutui.


 

Publikacijos nuoroda

(2015-09-28). R. Venckaus meninė fotografija – dovana Šiauliams. Delfi.lt. Prieiga internetu: Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/veidai/kultura/r-venckaus-menine-fotografija-dovana-siauliams.d?id=69118254


 

Kiti dr. Remigijaus Venckaus interviu

R.Venckaus fotoparodoje – kitoks požiūris

kurjeris.lt informacija. Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ fotografijų galerijoje pristatyta medijų menininko doc. dr. Remigijaus Venckaus fotografijų paroda „Fotoatkarpos Nr.2“. Išskirtinį požiūrį į fotografiją turintis autorius savo fragmentiškais darbais stebina...

Remigijus Venckus: mėgstu meninį ironišką chuliganizmą

Eglė Červinskaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ fotografijos galerijoje atidaryta Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjo doc. dr. Remigijaus Venckaus paroda...

„Sugrįžimas į Fluxus“ arba dar kartą apie videomeną

Dr. Remigijus Venckus. „Sugrįžimas į Fluxus“ – tai rubrikos „Kultūros kirtis“ autoriaus Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjo doc. dr. Remigijaus Venckaus videomeno, sukurto 2002–2018 m.,...

Etiopijos kelias

Dr. Remigijus Venckus. Pretekstas Rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjas doc. dr. R. Venckus kovo mėnesį vadina intensyviu  autorinių parodų periodu. Praėjusį...

Vestuvės savanoje

Grytė Liandzbergienė kalbina dr. Remigijų Venckų. Įspūdingos gamtos, ilgaamžės religijos ir didžiulių turtinių kontrastų šalis. Taip apie Etiopiją atsiliepia meno kritikas, VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjas Remigijus VENCKUS (36),...

Remigijus Venckus: „Kūrybos neatimsite niekada!“

Gabrielė Pastaukaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. „Pristatydamas parodą, jaučiuosi taip, lyg švęsčiau gimtadienį“, – sako medijų menininkas, meno ir kultūros kritikas doc. dr. Remigijus Venckus. Šįkart šventė vyksta gimtajame menininko krašte: Šiaulių universiteto...

Reakcija: paroda vyriškojo seksualumo tema?

https://youtu.be/upW7zKYiJgs Šiaulių televizijos parengtas reportažas, laidoje reakcija, pristato 2018 m. vasario 2 d., 18:00 val. Šiaulių universiteto Dailės galerijoje (Vilniaus g. 141, Šiauliai 76353) atidarytą medijų menininko, kultūros ir medijų kritiko, Vilniaus...

Aš nesistengiu kurti gražaus meno ir būti kam nors patogus

Romualda Urbonavičiūtė kalbina dr. Remigijų Venckų. „Šiaulių naujienų“ penktadienio numeriuose publikuojame interviu ir kritinius straipsnius, parengtus Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjo doc. dr....

VGTU dėstytojas paskaitoje privertė raudonuoti studentes

Joana Gimberytė-Juronė kalbina dr. Remigijų Venckų. Po antklode susipynę nuogi vyrų kūnai ir biblinės temos – šiuo deriniu garsėja šiauliečio menininko fotografijos. Parodą Kaune atidaręs vyras drąsiai kalbėjo apie nuogybę, tikėjimą ir vieną žinomiausių šių dienų...

Pokalbis apie Etiopiją

  https://soundcloud.com/remigijus-venckus/dr-remigijaus-venckaus-interviu-keliones-ir-svajones-2018-01-27-1500-lrt Pokalbis LRT Opus radijo stotieslaidoje Kelionės ir svajonės 2018 m. sausio 27 d. Pokalbis apie patirtis Afrikoje, o apie jas pasakoja doc. dr....

Aš esu kitas

Dr. Remigijus Venckus. Penktadienio rubrikos „Kultūros kirtis“ autorius Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjas doc. dr. Remigijus Venckus yra ne tik meno ir kultūros kritikas, bet ir aktyvus...

Ar vis dar čia esame mes, dėmesingai kuriantys save ir savo gyvenimus?

Rūta Švedienė kalbasi su dr. Remigijum Venckum. AR VIS DAR ČIA ESAME MES, DĖMESINGAI KURIANTYS SAVE IR SAVO GYVENIMUS? Kėdainių lietuvių ir švedų draugija pradeda vykdyti naują, skatinantį nevyriausybinių organizaciją plėtrą, projektą „Motyvuojantis bendravimas ir...

R. Venckus vadovaus Pramogų industrijų katedrai

Lekt. Jovilė Barevičiūtė kalbina dr. Remigijų Venckų. Šiauliečiams gerai pažįstamas doc. dr. Remigijus Venckus nuo 2017 metų pradeda vadovauti naujai Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedrai, kuri vykdys...

Renginys nepalikęs abejingų

Modestas Navickas kalbina dr. Remigijų Venckų. Tarptautinių žodžių žodynas terminą homofobija (iš graikų k. ὁμός homo (seksualus), "toks pat, lygus" + φοβία (fobija), "baimė") apibrėžia kaip ne klinikinį baimės, paniekos ir neapykantos jausmą, nukreiptą prieš...

Mahometas. Kalnas. Ir kitokia lietuviška fotografija

Monika Slančauskaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. Paprastai visokio plauko sentencijos, protingi ar gražūs posakiai man keldavo juoką. Tokį gilų ir su tokiu ryškios neapykantos prieskoniu.  Bet štai – lyg kokiam pačiam kvailiausiam siaubo filme – viena tokių...

R. Venckus: „Man kartais norisi vemti nuo vaizdų kiekio“

Romualda Urbonavičiūtė kalbina dr. Remigijų Venckų. Kultūros centre „Laiptų galerija“ atidaryta medijų menininko, menotyrininko, Vytauto Didžiojo universiteto lektoriaus Remigijaus Venckaus paroda „Tušti ekranai“ – eksperimentinių fotografijų ciklo „Amnezijos juosta“...

„Ką čia velnią rodai“, arba kaip atrasti nieką

Simona Pužaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. Kas paslėpta medijų menininko, menotyrininko, Vytauto Didžiojo universiteto lektoriaus Remigijaus Venckaus eksperimentinėse fotografijose „Tušti ekranai“? Vaizdavimas nieko nevaizduojant. Jei nieko nematote, ten nieko ir...

Remigijus Venckus nebijo būti pavadintas gėjumi

Romualda Urbonavičiūtė kalbina dr. Remigijų Venckų. Varšuvos nacionalinis muziejus surengtoje parodoje „ARS homo erotica” nepabūgo eksponuoti šią prieš porą metų Remigijaus Venckaus sukurtą  skandalingąlyrinę kompoziciją - „Renovacija”: keturios persipynusios kojos...

Iš praeities dabartyje, iš dabarties — praeityje

Marina Visockienė kalbina dr. Remigijų Venckų. Taip pavadinta 27-erių šiauliečio menininko Remigijaus Venckaus fotografijų paroda trečiadienį atidaryta Šiauliuose, Šiaurės Lietuvos kolegijoje. — Kodėl toks neįprastas parodos pavadinimas? — Kartą, peržiūrėdamas kelis...

Kelias, kurį einu, yra neįprastai vingiuotas ir pilnas siurprizų

Gabrielė Kuizinaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. 2015 m. balandžio 21 d. LR ambasadoje Berlyne atidaryta medijų menininko doc. dr. Remigijaus Venckaus fotografijų paroda „Susikertančios linijos. Berlynas“. Menininkas daug kartų lankėsi Berlyne, domėjosi miesto...

Menininkas R. Venckus apie mirusius ir medijas

Lina Abromavičienė kalbina dr. Remigijų Venckų. Lapkričio 1-ąją minima Visų šventųjų diena, o lapkričio 2-ąją – Vėlinės.  Lankyti kapines ir prisiminti savo artimuosius šiomis dienomis – kiekvieno rūpestis ir pareiga. Tačiau ar tikrai žvakės degamos dėl mirusiųjų? O...

Remigijus Venckus: moralės žvėris prieš nuogumą

Gintarė Čiuladaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. Birželio 1 dieną menininkas, medijų meno kūrėjas ir dėstytojas Remigijus Venckus uždaro savo parodą „Trans-kaimas-LT“ Šiauliuose. Birželio 2-ąją Kauno miesto muziejuje pristatoma jo ekspozicija „Fotofragmentai....

Remigijaus Venckaus paskaita apie eksperimentinę fotografiją

Kamanė.lt žurnalistai kalbina dr. Remigijų Venckų. Gegužės 6 d. 11 val. VšĮ Profesinio meistriškumo akademijoje (Pilviškių g. 18, Kaunas) paskaitą apie eksperimentinę fotografiją skaitys medijų kultūros tyrinėtojas ir medijų menininkas, lektorius Remigijus Venckus....

R. Venckus – atvirai apie „Kūrybiškos vasaros“ idėją

Naujienų portalo „Delfi" žurnalistai kalbina dr. Remigijų Venckų. Dažnas iš mūsų mano, kad vasara yra kelionių, atostogų ir stovyklų metas, tačiau ne visi renkasi keliones, aktyvų ir sportišką poilsį. Rugpjūčio pradžioje Kazimiero Simonavičiaus universitete (KSU) buvo...

Laikas ir erdvė pagal R. Venckų

Ramunė Dambrauskaitė kalbina dr. Remigijų Venckų. Iš Šiaulių kilęs medijų menininkas humanitarinių mokslų daktaras, Vytauto Didžiojo universiteto Menų fakulteto Šiuolaikinių menų katedros docentas ir Kazimiero Simonavičiaus universiteto Kūrybos visuomenės ir...

R. Venckus apie madą ir fotografiją

Sigitas Laurinavičius kalbina dr. Remigijų Venckų. „Šiaulių naujienose” jau buvome publikavę straipsnį apie kaimyniniame mieste, Panevėžyje vykusią tarptautinę fotografijos bienalę „Žmogus ir mestas” (2017 m. liepos 14 – 21 d., rengėjas Panevėžio dailės galerijos...